top

Google Adwords árak

 Google AdWords árak

 

  A szavakra /linkekre/ kattintva az oldalon belül az adott cikkrészhez tud jutni:

 

-        Mennyibe kerül a havi AdWords kampány kezelés?

 

-        Mennyit fizet valójában egy hirdetésért?

 

 -        Miért éri meg az AdWords?

 

 -        Hogyan hozhat létre AdWords hirdetést?

 

 -        Optimalizálás, optimalizálás, optimalizálás…

 

 

Mennyibe kerül a havi AdWords kampány kezelés?

 

  A hirdetés kezelése az alábbi részfeladatokból áll:

 

-       AdWords fiók létrehozása (amennyiben a Megbízó még nem rendelkezik azzal).

-       Dinamikus konverziómérés beállítása.

-       Kulcsszó gyűjtés.

-       Hirdetési szövegváltozatok írása.

-       Hirdetési kampány installációja.

-       Kampánybeállítások elvégzése.

-       Folyamatos kampánykövetés és optimalizálás.

-       Havi szintű riportküldés.

 

További szolgáltatások rendelhetőek: Remarketing beállítása, display hirdetés, banner készítés.

 

 Az AdWords keresési kampánykezelés ára cégünknél havi 20.000.-Ft+áfa összegbe kerül!

 

 

Mennyit fizet valójában egy hirdetésért?

 

  A szavakra /linkekre/ kattintva az oldalon belül az adott cikkrészhez tud jutni:

 

  -        Hol jelennek meg a hirdetések?

 

 

adwords árakAmikor valaki keresést hajt végre a Google-ben, általában több oldalnyi találat jelenik meg.  A találatoknak két nagy csoportja van: keresési eredmények és hirdetések.

 

A keresési eredmények olyan webhelyekre mutatnak, amelyek megfelelnek a keresési kifejezésnek, ezeket természetes vagy organikus találatoknak nevezzük.

 

A másik csoport pedig a hirdetések, melyeket a Google AdWords szolgáltatással hozhat létre.

 

A hirdetéseket könnyű megkülönböztetni a keresési eredményektől, hiszen egy sárga hátterű „Hirdetés” címkével vannak ellátva. Ezeket a hirdetéseket a lap tetején, jobb oldalt és alul találhatja meg.

 

A legjobb hirdetéspozíciók nyilvánvalóan a keresési eredmények felett találhatók, ebből 3 darab van. Mindenki ebbe a három pozícióba szeretne bekerülni, de ez nem olyan egyszerű. Azt, hogy melyik hirdetés hányadik helyen jelenik meg, a hirdetés rangsor szerinti helye határozza meg, ami egy pontszám, és olyan tényezőktől függ, mint az ajánlat, a minőségi mutató, a bővítmények vagy éppen a hirdetésformátumok várható hatása. Ezt a pontszámot többféleképpen is javíthatja: az ajánlat emelésével, a minőségi mutató javításával, hirdetésbővítmények használatával.

 

Rendben, de mennyit kell fizetni egy hirdetésért, kérdezhetné! Először is tisztáznunk kell, hogy az AdWords nem egy fix havidíjas reklámozási szolgáltatás! Az, hogy mennyit költ el hirdetéseire egy nap, az csak Önön múlik, de erről később részletesebben olvashat majd a későbbiekben a költségkeret résznél.

De vajon mennyit kell fizetni, amikor valaki a hirdetésére kattint? (Ugyanis tudniillik ebben a rendszerben Ön nem fog minden egyes alkalommal fizetni, amikor megjelenik hirdetése. Csak akkor, ha arra ténylegesen rá is kattintottak!) Ön megadhatja az ajánlatot, hogy mekkora az a maximális összeg, amit egy kattintásra szán (max. CPC – Cost Per Click).

 

Ám ez nem azt jelenti, hogy mindig ennyit fog fizetni, előfordulhat, hogy jóval kevesebbet. Amit valójában ki fog fizetni egy kattintásért, azt tényleges kattintásonkénti költségnek (tényleges CPC) nevezzük. Az AdWords szolgáltatásban Önnek csak annyit kell fizetnie egy kattintásért, ami elegendő a pozíciójának megtartásához. Erre a célra egy képletet használ a rendszer, ami a következőképpen néz ki. Az eggyel rosszabb hirdetési pozíciójú hirdetés teljes kulcsszó-pontszámát elosztja az Ön kulcsszavának minőségi mutatójával, majd hozzáadunk 2 forintot. Példa: az Ön max. CPC ajánlata 10 Ft, kulcsszavának minőségi mutatója 8-as, az eggyel rosszabb pozíciójú hirdető ajánlata 12 Ft, minőségi mutatója viszont csak 4-es. Ebben az esetben az ő kulcsszavának teljes pontszáma 48 (12x4), az Öné pedig 80 (10x8). A rosszabb hirdetés pontszáma osztva az Ön minőségi mutatójával 48/8 = 6 + 2 Ft, így Ön 8 forintot fog fizetni a maximális kattintásonkénti ajánlata (10 Ft) helyett.

 

 -        Hol jelennek meg a hirdetések?

 

A Google Hálózat az, ahol a hirdetései megjelenhetnek az AdWords szolgáltatás használatával. Két nagy része van: a Keresési illetve a Display Hálózat.

 

adwordsA Keresési Hálózaton akkor fognak megjelenni a hirdetései, ha a beírt keresési kifejezés megfelel az Ön által megadott kulcsszavak valamelyikének.

 

A Display Hálózatot célzó kampányokat több célzási módszerrel is be lehet állítani. Ezen a hálózaton is használhat kulcsszavak szerinti célzást, ám emellett célozhat témakörök, demográfiai adatok és érdeklődési kategóriák szerint is. Elhelyezheti hirdetéseit konkrét webhelyeken is, ha úgy szeretné, valamint remarketinglisták használatával elérheti azokat is, akik korábban már meglátogatták weboldalát.

 

 

Miért éri meg az AdWords?

 

  A szavakra /linkekre/ kattintva az oldalon belül az adott cikkrészhez tud jutni:

 

  -        Különböző célok

 

  -        Költségek és beállítások

 

  -        Milyen lehetőségek vannak az ajánlatok megadására?

 

  -        Mérhető hirdetések

 

Amellett, hogy ebben a szolgáltatásban (ellentétben más hirdetési formákkal) tényleg csak akkor fizet, ha rákattintanak hirdetésére, egyéb fontos előnyei is vannak az AdWords-nek. Hirdetései teljesítményét a legapróbb részletekig nyomon követheti, mérheti, és azok fényében állíthatja be később.

 

 -        Különböző célok

 

célokMivel többféle célja is lehet kampányának, ezért aszerint kell elvégezni a beállításokat. Ezek a marketingcélok a következők lehetnek: növelni a konverziókat, kiépíteni a márkaismertséget, vagy növelni webhelye forgalmát.

A leggyakoribb marketingcél a konverziók számának növelése úgy, hogy a hirdetés a leginkább profitábilis legyen. A konverziók követéséhez (tehát, hogy mérni tudja a konverziók számát, legyen az vásárlás, feliratkozás, stb.) be kell kapcsolnia az ingyenes konverziókövetési funkciót.

 

 -        Költségek és beállítások

 

ppcGondolja át, hogy mekkora az az összeg, amit az AdWords hirdetésekre tudna szánni naponta. Kampányonként különböző költségkeretet állíthat be.

Havi költségei soha nem fogják meghaladni a napi költségkeret 30,4-szeresét (egy hónap napjainak az átlagos száma).

 

Adja meg a célzott nyelvet; az országot, földrajzi régiót vagy várost, illetve a hirdetésmegjelenés gyakoriságát. Megadhatja azt is, hogy melyik napokon jelenjenek meg a hirdetések a héten, vagy, hogy a nap mely óráiban (időszakosan nyitva tartó vállalkozások esetén lehet igazán hasznos).

 

 -        Milyen lehetőségek vannak az ajánlatok megadására?

 

kattintási költségMarketingcéljainak megfelelően Ön többfajta ajánlattételi módszer közül választhat.

 

A leggyakoribb a kattintási költségen alapuló ajánlattétel (CPC – Cost Per Click), ebben az esetben csak akkor fizet, ha valaki rákattint hirdetésére.

 

Az ezer megjelenítésenkénti költség alapú ajánlattétel (CPM – Cost Per Thousand Impressions) a márkaépítés megfelelő eszköze lehet, hiszen itt a megjelenítésekért fog fizetni.

 

Az ügyfél-szerzésenkénti költségre vonatkozó ajánlattételt is (CPA – Cost Per Acquisiton) használhatja, ha Ön pontosan tudja azt, hogy mennyit ér Önnek egy ügyfél.

 

 -        Mérhető hirdetések

 

konverzió mérésEz az egyik legfontosabb előnye az AdWords szolgáltatásnak. Bármikor megtekintheti hirdetései megjelenítésének számát, a kattintások számát, az átkattintási arányt, az átlagos kattintásonkénti költséget, az átlagos pozíciókat, a konverziók számát és költségüket, valamint számos egyéb tényezőt.

Megnézheti a statisztikákat időszakra (ha pl. csak a múlt havi adatokra kíváncsi) vagy eszközökre (PC vagy mobiltelefon) lebontva is. Ezek fényében tudja alakítani kampányának beállításait, hogy azok a legjobb eredményeket hozzák.

 

 

Hogyan hozhat létre AdWords hirdetést?

 

  A szavakra /linkekre/ kattintva az oldalon belül az adott cikkrészhez tud jutni:

 

   -        Az AdWords-fiók felépítése

 

   -        Kulcsszavak megadása

 

 

 -        Az AdWords-fiók felépítése

 

adwordsAz AdWords-fiók felépítése három rétegből áll: fiók, kampányok, hirdetéscsoportok. Ezt feltétlenül tudnia kell, mielőtt létrehozza első kampányát!

 

Ha még nem rendelkezik Google-fiókkal, akkor létre kell egyet hoznia, mivel enélkül nem tud AdWords-fiókot sem készíteni. AdWords fiókjába ugyanazzal a felhasználónévvel és jelszóval tud majd belépni, mint a Google-fiókba. Miután belépett AdWords-fiókjába, meg kell adnia a számlázási információit a beállítások számlázás menüpontjában. Ha ezt nem állítja be, akkor nem jelennek meg hirdetései.

 

Hozza létre első kampányát! Adja meg a kampány nevét, típusát, altípusát, a hálózatokat, az eszközöket, a helyeket és nyelveket, az ajánlatot, a költségkeretet. Lehetősége van kampányszinten hozzáadni hirdetésbővítményeket, valamint megadhat speciális beállításokat is, mint például a hirdetésütemezés.

 

Hozza létre kampánya első hirdetéscsoportját! Hirdetéscsoportjait úgy alakítsa ki, hogy azok vállalkozásának témakörei köré csoportosuljanak! Ezen logika mentén kell létrehozni a hirdetéseket illetve megadni a kulcsszavakat.

Végül hozza létre első hirdetését! A leggyakoribb hirdetésformátum a szöveges hirdetés, persze Ön dönthet úgy is, hogy inkább más típust szeretne használni (képes vagy videós hirdetés, stb.).

 

 -        Kulcsszavak megadása

 

keresőszavakKulcsszavai megadásánál ügyeljen arra, hogy azok a hirdetéscsoport témájának, a hirdetés szövegének, valamint a céloldal tartalmának megfelelően releváns legyen, egyéb esetben a minőségi mutató alacsony lesz, és ennek következtében hirdetései magasabb áron tudnak majd jó pozíciókban megjelenni.

A kulcsszavak titka a helyes kulcsszóegyezési típus megválasztása. A kulcsszóegyezési típusok határozzák meg, hogy az Ön által megadott kulcsszóval mennyire kell majd megegyezzen a keresési kifejezés, amire rákeresnek a Google-ben.

A következő kulcsszóegyezési típusok közül választhat (széles spektrumú találatoktól a szűk egyezésig): általános egyezés, általános egyezés módosítókkal, kifejezésegyezés, pontos egyezés.

 

 

Optimalizálás, optimalizálás, optimalizálás…

 

A legtöbb AdWords hirdetés hibája az, hogy miután létre lettek hozva a kampányok, hirdetéscsoportok, hirdetések, kulcsszavak, és egyéb célzási módszerek is beállításra kerültek, a fiókot magára hagyják. Van egy rossz hírünk. Hirdetései így nem fogják a kívánt eredményeket hozni. Ahhoz, hogy javítani lehessen a kampányokat, folyamatosan rajta kell tartania a szemét! A fő cél persze mindenki számára az, hogy a maximális profitot hozza ki hirdetéseiből, és, hogy olcsóbban érjen el jobb eredményeket. Ez csakis úgy lehetséges, ha ellenőrzés alatt tartjuk a statisztikai adatok alakulását, és aszerint finomítjuk a beállításokat!

 

hirdetés

 

Bízzon meg minket Google AdWords kampányainak menedzselésével! Kérjen tőlünk árajánlatot!

middlebg
 Gyimesi András+ © 2008 H-Well Kft. Minden jog fenntartva.